الواجهة الرئيسيةتقارير

تامر حسني يوضح موقفه من الإنتقادات على إعلان شيبسي

رد الفنان تامر حسني على الإنتقادات التي تعرض لها، بعد ظهوره في الإعلان الأخير لشركة “شيبسي”، مؤكداً على استمرار دعمه للقضية الفلسطينية منذ أكثر 20 عاما” وأن عقدة مع الشركة مستمر لمدة عامين تقريبا وأن هذا هو ثالث إعلان له مع “شيبسي”. 

وكتب تامر حسني عبر حسابه الرسمي على منصة “إكس”: “مساء الخير عليكم.. بقالي يومين بتابع اللي بيحصل واحتراماً للجميع.. انا بوضح حاجه بخصوص إعلان شيبسي الاخير “.

وأضاف تامر حسني قائلا: “أولاً.. أنا على قوة الشركة من سنتين قبل أي أحداث وده مش أول إعلان ده ثالث إعلان في عقدي، معلش أحياناً الكلام عند بعض الناس بيبقى سهل وتحديداً لما بيكون بدون علم بالعقود وبحيثيات الموضوع كله، ثانياً.. أنا مضيت على عقد مكتوب فيه إن شيبسي شركه مصرية ولها سجل تجاري ضريبي مصري منفصل والبند قدامكم اهوه لصدق كلامي”. 

واختتم تامر حسني حديثه قائلاً: “أخيراً…. أنا لما قررت أكون الوجه الإعلاني لشيبسى من سنتين لأنه منتج مصري كل المصريين بيحبوه والبطاطس من الفلاحة المصرية وبيتباع في مصر بس واتربينا عليه والأهم إن الشخص البسيط يقدر يشتريه في ظل ظروفنا الاقتصادية وأظن ده واضح في الإعلان.. ده كان شعوري الشخصي اتجاه الحملة وأنا بمضيها من سنتين عشان كده كان واجب عليا التوضيح للجميع وللّي مش واصلاله الصورة بكل احترام.. وشكراً لكل اللي ردوا عني وهما مغمضين حقيقي انتو نعمه كبيره من ربنا ألف شكر ورمضان كريم على الجميع”. 

يارا عويضة

محررة صحفية بموقع نمبر1نيوز تختص بتغطية أخبار مصر
زر الذهاب إلى الأعلى