قائد منتخب الدراجات يدافع عن شهد سعيد

دافع قائد منتخب مصر للدراجات يوسف زكي عن زميلته شهد سعيد التى تم استبعادها من المشاركة فى اولمبياد باريس بعد انتشار فيديو يكشف تسببها فى اسقاط زيلتها ( جنة عليوة ) حلال سباق بطولة الجمهورية

نشر يوسف زكي دفاعه على صفحته بالفيس بوك قال فيه :

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته أنا العبد الفقير لله اللاعب يوسف زكي كابتن منتخب مصر للدراجات للرجال
في البدايه شكراً لشعب مصر المحترم لتدمير نفسيه منتخب كامل بنجاح قبل الدخول لأهم حدث في تاريخ اي رياضي بيجهز لهذا الحدث لمده ٤ سنوات ولا احد يعلم كم المعاناه والتضحيات والإصابات التي يضحيها من اجل الوصول لذلك.
كان نفسي أشوف كميه الهجوم الإعلامي ده علينا لما كنا بنجيب ميداليات دوليه او لما تأهلنا للأولمبياد بس للأسف إنتوا برضوا اللي في الأخر ب تقولوا لعيبه مصر بتتجنس ليه وتهرب!!! ده أنا بلعب بقالي 12 سنه بلعب وبرفع علم مصر في المحافل الدوليه وملقيناش دعم حتي منكم إعلاميا زي كده!!
انا كنت حابب أوضّح شويه نقاط بسيطه حول موضوع اللاعبه شهد سعيد واللاعبه جنه عليوه والاتنين أتعاملت معاهم في المنتخب واخواتي الصغيرين ربنا يبارك فيهم ويصلح مابينهم.
البنت شهد طبعاً في حاله نفسيه صعبه ومش قادره ترد بسبب كميه الهجوم اللي عليها منكم بدون فهم اي شئ بمجرد مشاهده فيديو فقط ومسألتوش اي اللي حصل بعد السباق حتي.
. بالنسبه لجزء الأخلاق قبل كل شيء نحترم ذلك طبعاً ودي اهم حاجه في الرياضه بس والله العظيم التي تحدثتم عنها في قمه الأدب والاخلاق ولم يصدر عنها اي شئ سئ سواء قبل او بعد الحادث وكانت تريد الاعتذار وهذا كلام أحاسب عليه أمام ربي وطبعاً أنا مش هتكلم علي أخلاق حضراتكم في التعليقات!!
أرجوا منكم فهم الموضوع وقراءه الكلام بكل عقلانيه وعيب نتكلم في موضوع وننشر ونشتم علي بنت محترمه وسياحسبكم الله علي هذه الكلمات السيئة للفتاه، وكل ده بمجرد اني احنا شوفنا فيديو ولا نفقهه شئ في لعبه الدراجات ولا قوانينها. وممكن اجيبلكم مليون فيديو لحوادث مقصوده كتير وده طبعاً مش مبرر لخطأها
انا مش طالع أدافع او أهاجم أنا طالع أوضح شويه نقاط مهمه عشان شايف اني في كميه ظلم بتحصل والناس مغيبه عنها تماماً.
أرجوا احترام رأيي الشخصي وعدم التجاوز في التعليقات وطبعاً عارف اني معظم الناس وإن لم يكن كل الناس ومنها اصدقائي هتكون ضدي في موضوع زي ده ولكن لا نقبل اي ظلم للطرفين سواءً لشهد او جنه ومش معقول فجأه شعب مصر كله بالإعلام بقي يفهم في لعبه الدراجات.

Exit mobile version